Brytyjska organizacja zajmująca się nadzorem nad reklamami uważa, że powinno się zakazać spotów pokazujących mężczyzn, którzy nie potrafią sprzątać i kobiet przymuszanych do robienia porządków.
Adverstinig Standards Authority (ASA) przeprowadziło przegląd reklam emitowanych na Wyspach Brytyjskich i wyciągnęło niepokojące wnioski – chodzi o stereotyp kobiety i mężczyzny. Problem w tym, że reklamy pokazujące stereotypowe myślenie nie stanowią, jak dotąd, naruszenia prawa, ani nawet branżowych zasad. Dlatego ASA proponuje nowe regulacje.
Organizacja sprzeciwia się reklamom, w których cała rodzina robi bałagan, a na końcu to kobieta sprząta – pisze tvn24bis.pl. Niedopuszczalne jest też w jej ocenia pokazywanie mężczyzn, którym sprzątanie – z powodu niezdarności – nie wychodzi. Z kolei filmy, w których kobieta sprząta, a mężczyzna zajmuje się majsterkowaniem czy naprawą urządzeń, organizacja uznaje za dopuszczalne.
Jak argumentuje szef ASA Guy Parker, tego rodzaju stereotyp kobiety i mężczyzny przedstawiony w reklamie może na dłuższą metę mieć negatywny wpływ na społeczeństwo.
Głos ASA jest tylko głosem doradczym, jednak ogłoszony przez nią kodeks branżowy ma wpływ na późniejszą interpretację przepisów przez sądy i na parlamentarny proces legislacyjny.
Więcej: www.tvn24bis.pl
Dodaj komentarz