Chociaż ponad 90 proc. rodziców twierdzi, że traktuje dzieci obojga płci jednakowo, z ustaleń badaczy z Rutgers Business School w New Jersey (USA) wynika zupełnie coś innego.
Na podstawie kilku eksperymentów specjaliści wykazali, że jeśli chodzi o wydawanie pieniędzy, rodzice nieświadomie faworyzują potomków tej samej płci – matki są gotowe więcej zainwestować w córki, a ojcowie w synów.
W jednym z eksperymentów wręczono rodzicom 25-dolarową obligację, którą mogli przekazać tylko jednemu ze swoich dzieci. Większość matek wybrała córki, a większość ojców synów.
W innym eksperymencie rodzice otrzymywali los, gdzie wygraną był plecak męski lub damski. Matki w 75 proc. przypadków wybierały loterię z nagrodami dla dziewczynek, ojcowie w 87 proc. przypadków decydowali się na loterię z upominkami dla chłopców.
Rezultaty badania publikuje „Journal of Consumer Psychology”. Więcej na temat badania TUTAJ.
Więcej: www.naukawpolsce.pap.pl
Dodaj komentarz