W historii motoryzacji niewiele modeli samochodów kojarzyło się z luksusem równie mocno co Maybach. Marka ta wyraźnie zapisała się w historii motoryzacji, produkując przez ponad 120 lat samochody o wysokiej jakości wykonania, nowatorskich rozwiązaniach i nieosiągalnym dla konkurencji poziomie komfortu. Dziś logiem Maybach sygnowane są najbardziej luksusowe samochody w gamie Mercedes-Benz. Poznajcie nowego Mercedesa-Maybach Klasy S.
Pierwsze samochody marki Maybach wyszły na rynek w 1901 roku, zaczynając piękną historię pełną nowatorskich rozwiązań i śmiałych eksperymentów. Już w 1906 roku Maybach wypuścił model rozwijający 75 KM, generowanych przez 11-litrową jednostkę. Pierwszy seryjny model Maybacha – W3 cechował się niespotykanym do tej pory poziomem luksusu, który na stałe wywarł piętno na marce, stając się jej domeną. W historii marki wielokrotnie później pojawiały się imponujące konstrukcje, jak silnik V12 zaprezentowany w 1929 roku, Następnie w portfolio pojawiły się 3-tonowe „jachty lądowe” Zeppeliny, jednak wraz z 2 wojną światową marka niemal całkowicie zniknęła z motoryzacyjnej mapy.
Nazwę Maybach przejął Daimler (właściciel Mercedes-Benz) i w 1997 roku zaprezentował pierwsze modele studyjne odtworzonej marki. Od początku za cel stawiano sobie połączenie mocy, luksusu i stylu. W 2002 roku na rynki trafił ultraluksusowy Maybach, wyposażony w 12-cylindrową jednostkę benzynową. Sam samochód mierzył zaś monstrualne 5,7 lub 6,2 metra. W 2009 pojawiła się wersja Zeppelin, nawiązująca do tego ważnego w historii modelu. W 2013 Maybach stał się submarką Mercedesa, oznaczającą najbardziej luksusowe warianty klasy S, o większym rozstawie osi i znacznie lepszych materiałach. Wprowadzony na rynek w 2015 roku okazał się bardzo popularny wśród zamożnych klientów – do dzisiaj sprzedało się ponad 60.000 egzemplarzy. W 2020 roku producent wprowadził na rynek nowy model, który przynosi wiele ulepszeń – zarówno pod względem komfortu, wrażeń z jazdy, jak i ekologii.
Zaprezentowana niedawno Klasa S stara się przekonać do siebie klientów wszystkim tym, z czego słynęły dotychczasowe modele sygnowane znaczkiem tej submarki. Znajdziemy tu więc pokaźną ilość miejsca we wnętrzu pojazdu (5469 mm długości i 1921 mm szerokości), bardzo wygodne fotele, które pozwalają zrelaksować się nawet podczas najdłuższej podróży, a także śmiałe łączenie stylów – klasyka Mercedesa łączy się tu z najnowocześniejszą technologią reprezentowaną przez liczne wyświetlacze ciekłokrystaliczne (może być ich maksymalnie 5, włącznie z centralnym o rozmiarze 12,8 cala). Zapewniają one dostęp do najważniejszych informacji dla kierowcy, a także rozrywkę pozostałym podróżnym. Stanowią również integralną część systemu MBUX (Mercedes-Benz User Experience), który integruje ze sobą najważniejsze wskaźniki i czujniki w pojeździe. Na życzenie można zdecydować się na jego rozbudowaną wersję, obejmującą m.in. Asystenta, który rozpoznaje wiele ruchów i gestów pasażerów, podpowiadając im odpowiednie rozwiązanie. Całość uzupełniona jest ekskluzywnym adaptacyjnym oświetleniem wnętrza, na które składają się aż 253 diody LED.
Luksus manifestuje się również licznymi wstawkami z prawdziwego drewna, a po wybraniu pakietu First Class można je znaleźć również pomiędzy tylnymi siedzeniami. Niezależnie i wielopłaszczyznowo regulowane siedzenia tylne subtelnie wskazują na fakt, że samochód przeznaczony jest do jazdy z szoferem. Najważniejsi pasażerowie (a więc Ci siedzący z tyłu) znajdą tu również masaż łydek i ramion, pozwalające na głęboki relaks podczas jazdy.
W nowym Mercedes-Maybach znajdziemy silniki hybrydowe wykorzystujące zaawansowane technologie Mercedesa. Choć moc silnika elektrycznego jest relatywnie niewielka – 20 KM, to pozwala na płynniejszą jazdę, co również znajduje odbicie w elastyczności i zużyciu paliwa. Dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów i napęd na cztery koła pozwalają na płynną i przyjemną jazdę w każdych warunkach. Nowoczesnym rozwiązaniem podnoszącym komfort jazdy, jest elektryczna sprężarka klimatyzacji, która pozwoliła w połączeniu z ISG (zintegrowanemu alternatorowi z rozrusznikim) na całkowite pozbycie się napędu pasowego.
Oprócz dynamicznego silnika o sprawne przemieszczanie się dba zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC wyposażony w system ciągłej regulacji tłumienia ADS+, a przy dodatkowym systemie DYNAMIC SELECT kierowca zyskuje możliwość manualnego modyfikowania charakterystyki zawieszenia – najbardziej komfortowe ustawienie nazywa się Maybach i nawiązuje do zorientowanego na zapewnianie komfortu profilu samochodu.
Jeszcze lepsze wrażenia z prowadzenia samochodu dba dostępna opcjonalnie skrętna tylna oś, pozwalająca na łatwiejsze manewrowanie tym sporych rozmiarów pojazdem (średnica zawracania maleje o 2 metry)
Nowo zaprezentowany model oferuje również kilka systemów poprawiających komfort podróży (m.in. E-ACTIVE BODY CONTROL skanujący stan nawierzchni przed pojazdem i dostosowujący ustawienia zawieszenia). Zadbano także o komfort akustyczny pasażerów – wyciszenie poprawiono m.in. dzięki dodatkowej piance wyciszającej w nadkolach, a także systemowi aktywnej kompensacji hałasu.
O bezpieczeństwo podróżnych dbają nowoczesne rozwiązania, jak tylna poduszka powietrzna chroniąca głowy i szyje pasażerów na tylnych siedzeniach, a także urządzenie podające pasy bezpieczeństwa, dzięki czemu pasażerowie nie zapominają o ich zapinaniu.
Budowana przez ponad sto lat renoma marki nie pozostawia złudzeń – decydując się na Maybacha, możesz mieć pewność, że otrzymany samochód nie będzie pozostawiał zbyt wiele do życzenia pod względem komfortu, bezpieczeństwa czy pewności prowadzenia. W nowej S-klasie sygnowanej tym logo można znaleźć całą kwintesencję technologii i komfortu opracowanej w stajni Daimlera.
AutoVIPek
Na prawdę piękne auto, godne zainteresowania