stereotyp kobiety

● Mężczyzna bałagani, a kobieta sprząta. Ten stereotyp może zniknąć z brytyjskich reklam

Opublikowano: 18 lipca 2017

Brytyjska organizacja zajmująca się nadzorem nad reklamami uważa, że powinno się zakazać spotów pokazujących mężczyzn, którzy nie potrafią sprzątać i kobiet przymuszanych do robienia porządków. 

Adverstinig Standards Authority (ASA) przeprowadziło przegląd reklam emitowanych na Wyspach Brytyjskich i wyciągnęło niepokojące wnioski – chodzi o stereotyp kobiety i mężczyzny. Problem w tym, że reklamy pokazujące stereotypowe myślenie nie stanowią, jak dotąd, naruszenia prawa, ani nawet branżowych zasad. Dlatego ASA proponuje nowe regulacje.

Organizacja sprzeciwia się reklamom, w których cała rodzina robi bałagan, a na końcu to kobieta sprząta – pisze tvn24bis.pl. Niedopuszczalne jest też w jej ocenia pokazywanie mężczyzn, którym sprzątanie – z powodu niezdarności – nie wychodzi. Z kolei filmy, w których kobieta sprząta, a mężczyzna zajmuje się majsterkowaniem czy naprawą urządzeń, organizacja uznaje za dopuszczalne.

Jak argumentuje szef ASA Guy Parker, tego rodzaju stereotyp kobiety i mężczyzny przedstawiony w reklamie może na dłuższą metę mieć negatywny wpływ na społeczeństwo.

Głos ASA jest tylko głosem doradczym, jednak ogłoszony przez nią kodeks branżowy ma wpływ na późniejszą interpretację przepisów przez sądy i na parlamentarny proces legislacyjny.

Więcej: www.tvn24bis.pl

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
kubki reklamowe
Gadżety z firmowym logo to bardzo chętnie wykorzystywana prz...
gadżet reklamowy
Zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób zbudować poz...
równość płci
Okazuje się, że im bogatszy kraj i im więcej uwagi p...
ministerstwo samotności
Jego zadaniem jest opracowanie strategii walki z izo...
bezruch
Niemal połowę dorosłych Brytyjczyków przerasta nawet...